Gosho Aoyamas Spoiler

Ich bin ja eh nicht so der große Fan von wiederauferstanden Charakteren, weshalb ich gut damit leben kann, dass Ais Eltern wirklich tot sind (mal davon abgesehen, dass das Ais Charakter gar nicht gut tun würde XD).
      Allerdings kann ich es halt auch nicht leiden, wenn Gosho solche Dinge einfach mal in einem Interview erzählt, weil es halt doch die Möglichkeiten einschränkt, egal ob man das jetzt mag oder nicht und man schon mal ganz genau weiß, was man jetzt für die Zukunft ausschließen kann.
      Mich stört die Bestätigung vom Tod der Miyanos auch nicht, bzw. war dieses Szenario seit Ais Aussagen in Kap 948 über ihre Forschungen, die sie von ihren Eltern übernommen hat, auch schon sehr viel wahrscheinlicher geworden. Denn unabhängig ob der Tod der Miyanos von der BO vorgetäuscht worden wäre, da diese zu dissertieren drohten, oder aber einer oder beide Miyanos der Boss gewesen wären, darauf zu warten bis Shiho alt genug ist um die Forschungen zu übernehmen macht einfach keinen Sinn. Die BO scheint ja auch weitergeforscht zu haben, was als Ergebniss wvermutlich das Mittel hervorgebracht hat, das Mary verabreicht wurde, und mEn dagegen spricht einfach mal 15 Jahre abzuwarten. Somit hat Gosho hier nichts verraten, das man seit Kap 948 nicht hätte vermuten können, und was auch der Grund für mich war, seitdem von Atsushinokata Abstand zu nehmen.

Auch das zumindest einer der totgesagten Charaktere, und da geht es mir wie einigen anderen hier auch, also das dies wohl Karasuma unt Tsutomu sein dürften, ist nicht wirklich überraschend, zumal bei Tsutomu bereits betont wurde, dass sein genauer Verbleib ungeklärt ist.

Den größten Gefallen (oder Spoiler - je nach Perspektive)hat uns Gosho aber definitiv mit seiner Aussage über Vermouths Geschichte im NY-Fall (an)getan, denn zumindest mir ist noch keine Erklärung begegnet, die diese Story von Sharon sinnig integrieren konnte. Von daher ist es mMn gut zu wissen, dass wir die Erzählung auslassen können. Das spricht auch wieder ein Stück weit dafür nicht nach zu komplexen Erklärungen zu suchen, wenn es um die noch offenen Rätsel der Handlung geht.

Auf Bildern des Lets-Talk-Days wirkt auf mich recht munter, hoffentlich geht es ihm wieder einigermaßen gut und die Pause des Mangas dauert nicht so lange wie vor knapp 3 Jahren.

Serinox schrieb:

Also ich persönlich habe halb gejubelt bei der Miyano-Antwort, weil die Theorien Rumi = Elena aktuell ziemlich stark waren und die mich genervt haben und weil es für Haibaras Story einfach besser ist, wenn am Ende ihre Eltern nicht plötzlich doch noch leben.

goetterspeise schrieb:

Ich bin ja eh nicht so der große Fan von wiederauferstanden Charakteren, weshalb ich gut damit leben kann, dass Ais Eltern wirklich tot sind (mal davon abgesehen, dass das Ais Charakter gar nicht gut tun würde XD).

Spürnase schrieb:

Mich stört die Bestätigung vom Tod der Miyanos auch nicht, bzw. war dieses Szenario seit Ais Aussagen in Kap 948 über ihre Forschungen, die sie von ihren Eltern übernommen hat, auch schon sehr viel wahrscheinlicher geworden.

Ok hier muss ich nochmal genauer drauf eingehen: Also ich habe auch kein Problem damit, wenn die Miyanos Tod sind. Im Gegenteil, eine lebende Elena würde aus der ganzen Geschichte mit Ais Mixtapes die Spannung nehmen. Dass Problem das ich habe ist ein anderes. Es ist nichtmal im speziellen die Aussage, dass die Miyanos tot sind, sondern die Tatsache, dass Aoyama mit Sachen die für den Plot unwichtig sind so krass anders umgeht, als mit wichtigen Sachen.
      Wenn er bei den Miyanos ohne Skrupel sagt "sie sind definitiv tot", auch wenn der Manga das bisher offen lässt und im gleichen Interview sagt "ich kann euch leider nicht verraten, ob Akais Vater schonmal Gin getroffen hat", kann er auch gleich sagen "Jo Akais Vater kennt Gin." Denn wenn Akais Vater Gin nicht getroffen hat, und diese Handlung somit für den Manga irrelevant ist, warum sollte er dann nicht auch hier, wie bei den Miyanos sagen "Die beiden sind sich nie begegnet".
      Und das ist nicht das erste mal, dass Aoyama eine Frage beantwortet, indem er mit "kann ich nicht sagen" antwortet. Wenn man in Interviews jeden Scheiß ausplaudert und dann auf der anderen Seite Entscheidungsfragen mit "Sag ich nicht" beantwortet, ist halt direkt klar, was die Antwort auf die Frage ist. Müsste selbst nachgucken, an welchen Stellen das schon relevant war, aber da ich mich schon mehrfach drüber aufgeregt hab, weiß ich, dass es nicht das erste mal ist.

Wenn wir schon beim Thema "alles beim Interview ausplaudern" sind. Dies wurde von einer Person gesagt:
      "ich war froh es gelesen zu haben. auf twitter unter japanern wirds gehyped. so no problem at all. wenns die hypen heißt es echt was. und emdlich sagt er mal mehr außer "verrat ich nicht""

Ich weiß echt nicht…
      Übrigens, @TheDetective, als ich dann deinen letzten Post zitiert habe, wurde gesagt "TJA!! HATERS GONNA HATE. ich check diese leute nicht ganz ehrlich mich interessierts ø zero mehr"
      War natürlich von einem Admin des anderen *ahem* Conan-Forums…

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von „Shinichi-Kun“ ()

Spimer hat ein Q&A übersetzt, das Gosho heute an einem College führte. Viel Spaß damit.

Gosho has been at Takarakuza College today (April 15th, 2018) and there was a Q&A. I'll post and translate all Q&A I can find.

Source:
      twitter.com/conan_fanclub

Compressed in spoiler box for easier viewing:

Spoiler anzeigen
      Q1) "Why did you change the manga style to the current one, compared to how it was on the beginnings?"
      A1) "I wasn't conscious of that (laughs) I drew things like that!?"

Q2) "What about Ran-chan's head?"
      A2) "Everyone points that out to me (laughs). It happened to turn into that (laughs). I wanted a symbol-like thing, to be able to tell who it was from the silhouette. Like how I thought that my dad was wearing a hat the whole time (laughs)"

Q3) "Shinichi and Ran have begun to date, but will there be a boyfriend-girlfriend-like interaction in the future?"
      A3) "There'll be (laughs) Maybe they'll become a couple by next year's movie? Oh? (laughs)"

Q4) "How's the chronology between the movies and the manga organized like? Is the "Crimson School Trip" after "The Crimson Love Letter"?"
      A4) "I was troubled by that, actually. I did consult with the editor if I should depict it as Momiji firstly meeting Sonoko... Well, it came out well enough, no? (laughs) I don't think much about the chronology with the movies"

Q5) "What's the tone of coloring you use for Amuro-san's and Heiji's skin color?"
      A5) "The same! Number 51! (laughs) Everyone else uses Number 61, but I use Number 51 because it has a bigger grain! It doesn't get crushed, hence why Number 51 is the best!"

Q6) "Shinichi said he wanted to become the Heisei (Note 1) Sherlock Holmes, but will Conan end during the Heisei Period?"
      A6) "No, if the period name changes then I'll nonchalantly change it to the new period's Holmes (laughs) I should also nonchalantly insert a line about that (laughs)"

Note 1: Heisei - Period from 1989 to the present, indicating rule of current Emperor, Akihito

Q7) "Did you intend to make Amuro Tooru appear when you made Akai Shuuichi debut?"
      A7) "Well, I did have the idea in a corner of my head! I did think of making a rival character or worthy opponent! I actually thought of naming him "Shiroi" (laughs). But I thought it might be a bit odd so I went for Amuro (laughs)"

Q8) "Amuro-san asked Azusa-san about her plans for Christmas before the break, though?"
      A8) "Amuro might've said if he could change his work shift (laughs) That might've been what he was about to say (laughs)"

Q9) There was a scene featuring them in "Zero the Enforcer," though?"
      A9) I did draw that scene!

Q10) "A normal Conan cases is 3 chapters, but do you decide the length beforehand?"
      A10) "I always have the rough idea that a case will be 3 chapters long. But long cases like the "Crimson School Trip" are 5-6 chapters long... At times like that I go... "Well, this'll be a serial murder, then!" (laughs)

Q11) "Why is Amuro-san so popular?"
      A11) "Well... I dunno (laughs). Why, I wonder (laughs). Maybe the fact that he can't beat Akai makes him popular (laughs) That might be it (laughs)."

Q12) "The last question in "Zero the Enforcer" was a great!"
      A12) "Glad to know (laughs) I told them to add that one (laughs)!"

Q13) "What were the good things of becoming a mangaka?"
      A13) "You earn a lot of money (laughs) You can eat juicy stuff (laughs). But you get less sleeping time... But now I sleep a lot! (laughs)"

Q14) "If Conan goes back to being Shinichi, how will he relate to those around him?"
      A14) "I can't tell you that (laughs) I almost made a slip (laughs)"

Q15) "Are you planning on drawing that?"
      A15) "Well, let's see... I do (laughs)"

Q16) "How do you decide the codenames of the BO members?"
      A16) "Gin was an idea by an assistant, he said he looked Gin... I was like "really?" (laughs). As for Vermouth, I was told to use Vermouth (laughs) I get directed a lot by my assistants, although not that much (laughs)"

Q17) "Why did you make Hattori Heiji dark-skinned?"
      A17) "I wanted to make him the complete inverse of Shinichi (laughs)! I thought that'd be a dark-skinned character, then (laughs). But my assistants disliked the idea. They said it was annoying to draw! (laughs)"

Q18) "I think the best part about your work, Sensei, is that you don't kill the criminals and have them live to atone for their sins but why did you make the culprit of Moonlight Sonata die?"
      A18) "I thought that an occasional exception would do fine (laughs) It was a necessary victim so that Conan could tell Hattori that he's not perfect and that he actually "killed" someone (laughs)"

Q19) "All the movies always have some scenes drawn by you, Sensei, but do you decide which ones you want to draw?"
      A19) "Yes! I put a circle in the storyboard that Director Tachikawa gave me to indicate I'd draw those! (laughs) I generally draw the scenes which have lines that I thought of (laughs)!"

Q20) "What's the origin of Conan's "there's only one truth" amongst the famous lines of the manga?"
      A20) "It was actually a coincidence, in the chapter of Heiji's debut Shinichi said "because there's only one truth", and at about the same time the anime came up with "there's always one truth", so it really was a coincidence (laughs)."

Q21) "What works did you use as reference when making up the character of Amuro Tooru?"
      A21) "I often say that Akai looks like Char, but Amuro is Amuro (laughs). Amuro's an original character (laughs)"

Q22) "What are the characters that are easier to draw and harder to draw within your works?"
      A22) "Kaitou Kid is hard to draw, yes... And Amuro is easy to draw (laughs). Akai is hard, but Amuro has a special feeling to him (laughs)"

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von „Puzzle“ ()

Im Großen und Ganzen interessante Fragen, erfreulicherweise ohne größere Spoiler. Finde recht spannend, dass Aoyama bei der Mondschatteninsel scheinbar schon im HInterkopf hatte, die Szene später im Zusammenhang mit Heiji auszuspielen.

Dass Aoyama einfach Conans Catchphrase ändern will, wenn Akihito nächstes Jahr abdankt, fand ich auch ganz lustig.

Puzzle schrieb:

Q3) "Shinichi and Ran have begun to date, but will there be a boyfriend-girlfriend-like interaction in the future?"
      A3) "There'll be (laughs) Maybe they won't be a couple anymore by next year's movie? Oh? (laughs)"
      Hier hat Spimer meiner Meinung nach einen Fehler gemacht. Eigentlich meint Aoyama, dass sie im nächsten Film schon ein richtiges Paar sein könnten, während sie gerade nur offiziell daten.

Puzzle schrieb:

Q11) "Why is Amuro-san so popular?"
      A11) "Well... I dunno (laughs). Why, I wonder (laughs). Maybe the fact that he can't beat Akai makes him popular (laughs) That might be it (laughs)."

lol :D

Finde das Interview auch ganz cool. Der Teil mit der Mondschatteninsel gefällt mir, es zeigt, dass Gosho sich doch einige Gedanken um Conans Charakterisierung macht. Die Kritik rund darum, er sei ein Gary Sue, ist von Gosho wohl nicht so beabsichtigt. Ein oder Zwei weitere Schwächen würden dem Charakter vermutlich noch etwas mehr Tiefe geben, nur vermisst er es, diese im weiteren Storyverlauf einzubauen.

Corab schrieb:

Hier hat Spimer meiner Meinung nach einen Fehler gemacht. Eigentlich meint Aoyama, dass sie im nächsten Film schon ein richtiges Paar sein könnten, während sie gerade nur offiziell daten.

Ja, die Antwortübersetzung hat bei einigen für Verwirrung gesorgt; ich hab Spimer mal angeschrieben und er meint, er hat sich verlesen bei der Antwort und hat die Übersetzung jetzt angepasst und entspricht dem, was du auch gesagt hast.

A3) "There'll be (laughs) Maybe they'll become a couple by next year's movie? Oh? (laughs)"
      @Corab @Serinox
      Danke euch, ich hab's mal in das Gesamt-Q&A reineditiert.

Um mal noch meinen eigenen Senf dazuzugeben:

Q2) "What about Ran-chan's head?"
      A2) "Everyone points that out to me (laughs). It happened to turn into that (laughs). I wanted a symbol-like thing, to be able to tell who it was from the silhouette. Like how I thought that my dad was wearing a hat the whole time (laughs)"

Gut, fortan stelle ich mir Goshos Vater als jemanden vor, dessen Frisur aussah, als würde er konstant einen Hut tragen...

Q5) "What's the tone of coloring you use for Amuro-san's and Heiji's skin color?"
      A5) "The same! Number 51! (laughs) Everyone else uses Number 61, but I use Number 51 because it has a bigger grain! It doesn't get crushed, hence why Number 51 is the best!"

Für alle (vor allem Zeichenbegeisterte - mal wieder zu @Henni147 schielend) die es interessiert: Gosho redet hier wahrscheinlich nicht von der Nummer der Farbe in der Dr. Ph. Martin's Wasserfarbensammlung, die er zum Kolorieren seiner Aquarellbilder benutzt (weder 51 noch 61 sind Brauntöne, geschweige denn Hautfarben), sondern wahrscheinlich von der Kennziffer der Rasterfolie, die er bei beiden innerhalb des Manga einsetzt. Zur Übersicht (leider mit ein paar JPEG-Artefakten über den Mustern):

Ich vermute mal, jeder andere (dunkelhäutige Charakter? Mangaka?) nutzt normalerweise die S-61, während er die S-51 bevorzugt.

Q16) "How do you decide the codenames of the BO members?"
      A16) "Gin was an idea by an assistant, he said he looked Gin... I was like "really?" (laughs). As for Vermouth, I was told to use Vermouth (laughs) I get directed a lot by my assistants, although not that much (laughs)"

Wenn ich einen Namen in die Runde werfen müsste, würde ich spontan auf Eiichi Yamagishi tippen (also die echte Person, nicht seine Gastrolle in DC XD). Nicht nur, dass er einer der am längsten mit Gosho zusammenarbeitenden Assistenten ist (wenn nicht sogar DER langjährigste Mitarbeiter), sondern auch, da er laut Gosho maßgeblich für das Erdenken und die zeichnerische Umsetzung der Waffen und Fahrzeuge der Organisationsmitglieder zuständig war.

Q21) "What works did you use as reference when making up the character of Amuro Tooru?"
      A21) "I often say that Akai looks like Char, but Amuro is Amuro (laughs). Amuro's an original character (laughs)"

Original character. Do not steal.

Puzzle schrieb:

Für alle (vor allem Zeichenbegeisterte - mal wieder zu @Henni147 schielend) die es interessiert: Gosho redet hier wahrscheinlich nicht von der Nummer der Farbe in der Dr. Ph. Martin's Wasserfarbensammlung, die er zum Kolorieren seiner Aquarellbilder benutzt (weder 51 noch 61 sind Brauntöne, geschweige denn Hautfarben), sondern wahrscheinlich von der Kennziffer der Rasterfolie, die er bei beiden innerhalb des Manga einsetzt.

Ich dachte schon fast, dass der Wink kommt :D :D :D

Könnte sehr gut sein, dass die Nummer der Rasterfolie gemeint ist. Hab mal aus Neugier geschaut, ob die Nummer zu Copic Markern oder Koi Brush Pens passt... scheint aber auch nicht der Fall zu sein und ich wüsste auch nicht, dass Gosho mit denen arbeitet.

Serinox schrieb:

Irgendwie freue ich mich schon drauf. Außer bei Sato und Takagi bzw. Yumi und Chuukichi gab es bisher keine nennenswerten Szenen dieser Art, oder hab ich da was vergessen? Bei so vielen Ships ist das nach über 1000 Kapiteln eine doch recht überschaubare Ausbeute.

WATCH IN MOTION PICTURES :love:

Neu

Gosho Interview aus dem Rei Furuya/Toru Amuro Secret Archives Guide Book
      forums.dctp.ws/viewtopic.php?f=5&p=879427#p879427

Q: "How was the theme of "Zero the enforcer" decided?"
      A: "Sakurai Takeharu-san, the scriptwriter, made a draft about cyber terrorism. And we talked about that Amuro from the Public Safety Bureau would get involved if that was the topic. I did think it was fast, since it hasn't been long since "The darkest nightmare". But, oh well, Amuro is popular so... (laughs)"

Q: "What are the portions in this film that you yourself suggested?"
      A: "There's many. In drawing terms, I asked to change Amuro's glances depending on when he was Bourbon or when he was Furuya. "That question" at the end was added because I asked them to do so. Everyone was wondering about it so I thought of adding it on the movie. Sakurai-san said "eeeehh!?" when I told him, though (laughs). But Amuro talks to Conan and Conan asks him about that... That natural flow of things was made by Sakurai-san. Despite that it was unreasonable request. As expected of him."

Q: "Looks like there'll be a lot of people who'll be going to theaters to know the answer to "that question"..."
      A: "Ah-hah-hah-hah (laughs) Really? There's also the talk between Amuro and Azusa at the supermarket... I thought of the whole idea myself. They added it word by word. Since their combination is very popular, too!"

Q: "What scenes did you draw the keyframes of?"
      A: "The scene with the answer to "that question", and I've got to draw the final scene between Amuro and Conan. Since Director Tachikawa Yuzuru said he can't tell what kind of face Conan is making at the end. So I told him that I'd draw it (laughs). Compared to previous films, I haven't drawn that many this year. So that's why I also look forward to its completion."

Q: "What do you think of the developments leading Conan and Amuro to clash with each other?"
      A: "I didn't make any requests about that. They said that it felt interesting if Amuro acted like a foe. And the balance of his relationship with Conan is good, too. The line of "I... I have two men who are scarier me." was written by Sakurai-san. He means Conan and Akai. I thought it was well-played (laughed). Ah. But he doesn't dislike Conan, though. What he dislikes is Akai and what he likes is celery (laughs)"

Q: "What are the scenes you want the public to pay attention to?"
      A: "I guess that'd be the final action scene. And, also... Kuroda (laughs). It's a performance that can only be done in anime, so I want you to focus on Kuroda!"

Q: "Please tell us about Kazami Yuuya, who's appeared both in the movies and in the manga."
      A: "His initial design was with crumpled hair, but since he was PSB I thought a crew cut and an ill-behaved face would work better, and so I redid his design. Also, I had to write his age when I made him appear in Volume 94 of the manga. I talked about it with Sakurai-san, Amuro would indeed push someone older than him around... That's the kind of conversation we had. So we settled on him being 30 years old. Regarding his position, Kazami works in the MPD's PSB. Amuro is from the NPA so he's in a more privileged position. "

Q: "Is there something that leaves an impression in any of the episodes in which Amuro appears?"
      A: "In the "Girls Band" case, when he plays a guitar... I guess. He asks Sonoko to lend it to him and then plays it. Amuro can do anything... If Akai didn't exist then he'd be number one, though (laughs)."

Q: "So he can't defeat Akai?"
      A: "I think Amuro is better at many things than Akai is. But he can't beat Akai. He might have a chance if it was a cooking contest, though... But if he has to match Akai, he might get nervous and fail."

Q: "Amuro, Bourbon and Furuya. Which of the triple faces do you like the most?"
      A: "Hmmm... All of them... I guess? Readers ask me to "make Shinichi-kun appear more often!" but I think that he's always appearing, though. Because Conan-kun is Shinichi. Same as that. Amuro is Amuro, regardless of his "face". Ah. The way I draw his eyes when he's Bourbon is a bit different, though. But despite that Amuro is easy to draw. I just need to make the eyes into drooping eyes and he already looks like Amuro. Special drooping eyes and hair... I guess? Hmmm... That's easy (laughs)"

Q: "Please tell us about Amuro's debut."
      A: "Truth to be told, Amuro wasn't from the Public Safety (PS) when he made his debut. He was actually a very bad guy. But when I was drawing the conclusion part of his debut episode I thought that he was a cool guy, that I wanted him to be one of the good guys. So I suddenly changed that mid-way and turned him a PS guy. Since I was thinking of making a PS character appear. I wanted to make the case be something Amuro had set up to lure Kogorou out into the open but I gave up on that, too. "

Q: "If you hadn't changed his background then maybe this year's movie wouldn't have come to happen?"
      A: "Good point. When I talked with Ikeda (Shuuichi) - san, I told him a character named Amuro would appear. And he answered "So you must've decided his voice by now...". Ah. It's obvious, then (laughs). So when I drew him having Furuya (Tooru) - san's voice in mind I thought that he was cool and ended up being PS. Glad that I did so. His enmity with Akai was planned from the start. There was a lot of phases, like when I thought of naming him "Shiroi" (laughs)"

Q: "If you'd kept the initial background then we wouldn't have his real name of "Furuya Rei", then?"
      A: "Maybe... When you say "Amuro", then "Ray (Rei)" comes to mind. Added the "Zero" from the PS and I thought "this is it!". Actually, that name is a bit old and the PS isn't named "Zero" nowadays. There's another, different name that we don't know. But that fanning of "a non-existent organization" is cool, and using Zero and Rei was good enough in my opinion hence why I used them."

Q: "I'd like of you to give a message to the fans who expect Amuro to have a lot of activity in the manga"
      A: "The manga will resume with Amuro and Akai so look forward to it. Kid Amuro will appear, and you'll know more about Elena-san. Coming soon! (laughs)"

Neu

Serinox schrieb:

Q: "Is there something that leaves an impression in any of the episodes in which Amuro appears?"
      A: "In the "Girls Band" case, when he plays a guitar... I guess. He asks Sonoko to lend it to him and then plays it. Amuro can do anything... If Akai didn't exist then he'd be number one, though (laughs)."
      Selbstverständlich ist Akai die #1. Denn...

Serinox schrieb:

Q: "So he can't defeat Akai?"
      A: "I think Amuro is better at many things than Akai is. But he can't beat Akai. He might have a chance if it was a cooking contest, though... But if he has to match Akai, he might get nervous and fail."
      ...niemand darf Akai besiegen. Egal, ob andere besser sind.

Serinox schrieb:

Q: "Please tell us about Amuro's debut."
      A: "Truth to be told, Amuro wasn't from the Public Safety (PS) when he made his debut. He was actually a very bad guy. But when I was drawing the conclusion part of his debut episode I thought that he was a cool guy, that I wanted him to be one of the good guys. [...] "
      No! God! Please, no!